csen
Sychravé počasí je tady a s ním i podzimní únava

Sychravé počasí je tady a s ním i podzimní únava

ikona kalendář07.11.2017

Podzim už je v plném proudu, listí už opadává a na nás začíná padat podzimní únava. Spolu s koncem léta nám ubývá energie, začíná být chladněji a dny se neúprosně krátí. Někdy se horší naše nálada a pocit spánku nás přepadává v průběhu celého dne. 

Co únavu způsobuje?

Největším viníkem je v tomto případě u většiny z nás nedostatek přirozeného denního světla. Víte, že v prosinci máme průměrně v České republice jen zhruba ¼ slunečního svitu oproti měsíci srpnu? Také nám nepomáhá ani změna letního času na zimní, kdy sice vstáváme za světla, ale než většina z nás opustí práci, začíná se stmívat.

Jak se těmto stavům bránit?

S únavou lze ale často zatočit. Zásadní je správná životospráva: dostatek pohybu, správná strava a dostatek spánku. Pro lepší náladu a zmírnění únavy bychom se měli vystavovat nejméně půl až třičtvrtě hodiny denně slunečnímu svitu. Přirozené sluneční světlo nám zlepší náladu a dodá nám vitamín D, který reguluje mnoho činností, mj. i pozitivně ovlivňuje imunitu.

V momentě, kdy začíná podzim, nemáme také již přímý přístup k vitamínům a minerálům, které jsou přirozeně obsažené v čerstvém ovoci a zelenině. Přitom se již odpradávna ví, že složení stravy ovlivňuje psychiku. Pamatujme tedy hlavně na to, že cukry v cukrovinkách ani těžká jídla nám nepomohou, raději si dejte například banány, avokádo, kukuřici, nebo kysané mléčné výrobky. V nich se totiž vyskytuje přirozeně vyšší množství aminokyseliny L-tryptofanu, která se mění na neurotransmiter serotonin, mnohým známý jako látka předcházející depresím, poruchám spánku a nervozitě. Ve výše zmíněných potravinách také můžeme najít vitamín C a B5. Rovněž bychom měli jíst v tuto dobu více železa, zinku a dalších minerálů.

Neméně důležitý je v boji proti únavě kvalitní spánek. Denně bychom měli naspat 7 - 8 hodin. Pokud váš spánek není kvalitní, zkuste například přírodní doplňky stravy na bázi třezalky tečkované, meduňky, chmelu otáčivého nebo kozlíku a snažte se chodit spát vždy ve stejnou hodinu. Věříme, že výsledky se brzy dostaví!

Tyto webové stránky používají soubory cookies, které nám pomáhají zlepšovat naše služby, personalizovat reklamy a analyzovat návštěvnost. Používáním našich stránek s tímto souhlasíte.
Více informací