Pro a proti dárcovství vajíček

PRO

• Pomáháte – využití darovaných vajíček je většinou tou poslední volbou, pro kterou se neplodné páry rozhodují. Obvykle to znamená, že již prošly několika cykly umělého oplodnění, bohužel neúspěšně. Dárcovství pro ně představuje jedinou možnost, jak může žena zažít na vlastní kůži těhotenství a zázrak porodu. Rozhodnutím darovat vajíčka tak pomáháte neplodné ženě splnit si svůj největší sen.
  • Vaše zdraví – díky kompletní lékařské prohlídce a testům získáte přehled o svém zdravotním stavu, který se rozhodně hodí. Za tyto testy nemusíte nic platit, jsou plně hrazeny ze strany NEXTCLINICS.
  • Žádné trvalé následky – dosud nebyla prokázána žádná dlouhodobá nežádoucí rizika spojená s dárcovstvím vajíček.
  • Žádné závazky – k darovaným vajíčkům vás nepojí žádné právní vazby, nemusíte se tedy bát, že byste byla v budoucnu jakkoliv spojována s darovanými vajíčky.
  • Zachování anonymity – vaše anonymita je garantována po celou dobu procesu i po něm. O tom, že jste darovala vajíčka, se nemusí dozvědět nikdo, komu to sama nepovíte. To je dáno i zákonem České republiky. Nemusíte se bát, že by vás v budoucnu někdo kontaktoval.
  • Celý proces je poměrně jednoduchý – proces odebrání vajíček je bezbolestný, provádí se v analgosedaci nebo celkové narkóze. Díky moderní reprodukční medicíně a profesionalitě lékařů NEXTCLINICS se nemusíte bát, celý zákrok je ambulantní, a ačkoliv probíhá v anestezii, můžete být propuštěna krátce po odběru vajíček (jednu až dvě hodiny poté).
  • Nemusíte v nemocnici přespávat – odebrání vajíček je ambulantní a v nemocnici se zdržíte pouze několik hodin.
  • Bez ohrožení plodnosti – rozhodnutí darovat vajíčka nijak neohrožuje budoucí možnost vašeho těhotenství. Až se budete v budoucnu cítit připravená na založení vlastní rodiny, tento zákrok vás nijak neovlivní.
  • Vítány jsou i matky – i přes to, že už máte vlastní děti, můžete darovat vajíčka. Mateřství není překážka, naopak je to důkaz toho, že vaše vajíčka jsou zdravá a vy jste plodná.
  • Můžete darovat i opakovaně – darování vajíček nemusí být jednorázová záležitost, po domluvě s naším lékařem se můžete dohodnout i na opakování.
  • Žádné jizvy – odběr vajíček se provádí transvaginálně pod ultrazvukovou kontrolou.

Výhoda NEXTCLINICS – pokud se rozhodnete pro dárcovství u NEXTCLINICS, zaručujeme vám profesionální a nadstandardní jednání. Uvědomujeme si citlivost celé procedury. Současně si dárkyň velice vážíme jako odvážných a obětavých žen, které chtějí pomoci našim pacientkám toužícím po dítěti. Budete tak v rukou odborníků, kteří mají roky praxe a kteří jsou připraveni vám zodpovědět všechny otázky.

PROTI

• Nutná trpělivost – před samotným procesem odběru vajíček je zapotřebí zkontrolovat vaše zdraví a provést některá vyšetření. Jejich vyhodnocení může trvat od jednoho do tří měsíců.
  • Hormonální stimulace – pokud budete vybrána jako dárkyně, je třeba absolvovat hormonální stimulaci, která podpoří tzv. superovulaci. Ta zajistí vytvoření většího počtu folikulů s vajíčky. Vedlejší účinky této stimulace si můžete představit jako silný předmenstruační syndrom (PMS), tedy náladovost, slabé křeče, bolest hlavy nebo návaly horka. Všechny tyto možné příznaky odezní s následným měsíčním krvácením krátce po odběru vajíček.
  • Chráněný sex – pokud se rozhodnete darovat vajíčka, je nutné vysadit hormonální antikoncepci. Během hormonální stimulace si musíte s partnerem dát pozor na možné otěhotnění. Proto silně doporučujeme používat mechanickou antikoncepci jako například kondom, jelikož kvůli hormonům je zvýšené riziko otěhotnění.
  • Každý ambulantní zákrok nese malé riziko komplikací – tyto případy jsou ale velmi vzácné. O rizicích vás bude vždy informovat lékař a zdravotní sestra na klinice.
  • Hyperstimulační syndrom – jde o přehnanou reakci vaječníků na podané hormony. V takovém případě musí dárkyně okamžitě vyhledat lékaře.

K dárcovství naleží kompenzace nákladů. O její výši vás budeme informovat během našeho pohovoru na naší klinice, stejně jako o všech možných komplikacích. Nemusíte se tak bát skrytých vedlejších účinků. V zájmu všech je, abyste jako dárkyně zůstala v průběhu celé procedury i po jejím skončení zdravá a spokojená a abyste v budoucnu mohla sama počít vlastní děti.

-------------------------------------

Jak vidíte, je mnoho pro, ale také proti darování vajíček. Je na každé ženě, aby si sama rozmyslela, zda takový proces chce absolvovat. Věříme, že má právo být maximálně informovaná o všech rizicích spojených s dárcovstvím. Současně ale věříme, že darování vajíček je nenáročný proces, který pomáhá oběma stranám – jedné ženě splní sen o dítěti a druhé umožní udělat dobrý skutek.